Glömde...

Glömde ju av att berätta att jag och Markus fick present av min svärmor...en skål med godis...Markus fick godiset och jag fick en vit liten margrethe skål (350ml) det är den som är orange på bilden. Så himla gulligt! Anne-Marie sa det att eftersom du inte äter godis så får du något annat.
Nu har vi många skålar i olika färger, men vill ha fler...och locken med...

En färgkavalkad...



Bilden kommer från mepal.com

En klassisk Margretheskål från Rosti designad 1950 av Sigvard Bernadotte och Acton Bjørn. Margretheskålarna är tillverkade i melamin och är mycket hållbara och stadiga. Skålarna har en gummiring i botten så att de inte glider på köksbänken. Perfekta att blanda och vispa i. 
Vi är så nöjda med dom, använder dom dagligen till matlagning eller bakning. Nu finns tydligen också en i rostfritt stål, ännu bättre för bakning. Men får se om den kommer komma hem...kostar lite mer.

Vilken färg vill du ha?


Kommentarer
Postat av: svalan

Jag vill ha rööööööööda så klart!

2010-05-10 @ 17:40:09
URL: http://frokensvala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0