Helgen...

Förlåt att jag inte bloggat på några dagar...har haft fullt upp på jobbet (praktiken) och hemma. Har som Fröken Svala, bloggtorka i och med att hemmet ser ut som en svinstia....

Har hunnit med fyra träningspass denna vecka, kanske blir det ett femte idag. Men vet inte om jag orkar det! Det är riktigt skoj, och nu har jag fått lite mer inspiration av min syster som tipsade om en bloggerska på mama. En träningsblogg för gravida, och småbarnsföräldrar. Ja, jag vet att jag inte faller in i den kategorin, men hon är så inspirerande! Ger tips på träning hemma, mattips och vad man bör tänka på. Och det bästa av allt är att hon är personlig tränare och har erfarenhet av detta själv. Så jag tipsar er att gå in på den, ni som vill få motivation!!

I veckan fick vi hem vår grill, eller som grannen sa: Det där är ingen grill, det är en weber!! Haha, i alla fall så monterade Markus upp den igår, gasolen är införskaffad så nu väntar vi på att det blir grillväder! Men det verkar tyvärr inte lovande, ska vara runt 8 grader och regna i morgon....ahhh!!! 

Så i morgon blir det städning, storstädning med lite röj! Ska försöka få i ordning på vår klädkammare, men det finns ju en till som äger lägenheten som fortfarande inte har packat upp alla sina kartonger från flytten och var står kartongerna??? I klädkammaren! Blir så frustrerad att det inte blir gjort, men nu har Markus lite väl mycket på jobbet, så jag säger ingenting...(förutom här på bloggen då...oops!)

Bilden från IKEA.

Vad tycker ni om detta hemmet? Visst är det fint! Jag har en svaghet för tegelhus, om dom är så fina som detta är, annars kan det kvitta! Härligt att se att det inte bara är en vit färgskala, utan att det händer något i rummen. Det ger en viss djup i hemmet och en känsla att man faktiskt bor i hemmet. Ett tips om man har några EU-pallar liggandes hemma eller på jobbet...måla dom vita, eller en annan färg och sätt ben på dom så har du fått ett schysst soffbord. Eller ställ flera på varandra så har du en säng eller divan. Ställ två mot en vägg, så har du en snygg huvudgavel till sängen.
Det blir kanonfint, det gäller bara att man vågar och testar lite. Blir det helgalet, ja då har du testat och offrat kanske en dag på målning och möblering. Men, vad tusan! Du lever ju bara en gång och du måste våga!




Bilderna kommer från Expressen, ett hemmahos reportage!
Jag har för mig att familjen som äger huset bor i Danmark, danskarna kan detta med inredning!

Dags för mig att jobba några timmar innan det är fredagsmys med grillat eller räkor!

Kram kram på er

 


Kommentarer
Postat av: den där andra som äger lägenheten

kan inte tänka mig att det är mer än en enda liten kartong som fortfarande är ouppackad, och ärligt talat så har jag ingen aning om vart den ska packas upp, den gör ju sig så fantastiskt bra i klädkammaren... ;)

2010-05-07 @ 16:47:15
Postat av: svalan

Hahahaha

2010-05-07 @ 18:02:56
URL: http://frokensvala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0