Pelargoner

Köpte pelargonsticklingar av en tant när vi var på Kilanda marknad i torsdags...

Säg hej till:



Hollywood Susan är en liten pelargon, nämligen dvärg



Anna Paulina som är lite starkare pelargon än dom andra



Grandad Mac som är en stjärnpelargon



Dr Westerlund, en doftpelargon

Nu ska vi se om jag klarar av att driva upp dom lite mer, jag kommer behöva plantera om dom om någon vecka. Dom trivs bäst i lerkrukor, och vill ha näringsrik och välgödslad jord som gärna är uppblandad med lecakulor. Det är viktigt att låta jorden torka upp mellan vattningarna. Pelargoner tycker inte om "våta fötter". Ge din pelargon värme, sol och kontinuerlig näring så kommer du förhoppningsvis få fina blommor...Det ska bli spännande att få lite blommor på dom, om jag nu klarar det. Ska ställa ut dom sen, men får vänja dom vid utelivet!

Väntar svar angående eventuellt jobb med, håll tummarna ni som läser min blogg!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Och glöm för guds skull inte att låta dem vila i några dagar då de är stressade efter sin flytt!

2010-05-17 @ 21:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0