Pion och värme

Tillbringade lördagen på härliga Bohus-Malmön, där min bror och hans fästmö har stuga. Det var jag, min syster och lilla Ebba, mamma och pappa, bror min med fästmö och deras tre härliga töser: Johanna, Ida och Sofia. Vi skulle fira brorsan som fyllde fyrtio år. Han fick världens bästa present: ett frieri från sin Annika. Han friade själv för tolv år sedan, men vi kom fram till att det var preskriberat så då tog Annika saken i egna händer och friade. Så nu hoppas vi på ett bröllop nästa år. Stort grattis! Lördagen bjöd på riktigt gott väder: sol, sol och åter sol. Brände mig som vanligt, alltid lika skönt att lägga sig på kvällen och känna värmen från dagen....

Igår åkte jag och köpte lite blommor till balkongen, det blev lite smått och gott.



En kundvagn full av godbitar till balkongen!



En hortensia som förhoppningsvis kommer blomma vita blommor, kallas för hortensia bride...



En pion, som heter sorbet och ska vara lite ljusrosa...hoppas verkligen att jag fixar detta!

Ska köpa stöd till pionen på väg hem, den ska planteras grunt, men kände att den inte får något stöd. Den är lite ranglig. Men får hoppas och be till blomgudarna att jag ska klara av att driva upp den.



Köpte i torsdags efter intervjun, tre stycken snittpioner. Dom doftar så gott och är så otroligt vackra.

Kram kram, nu är det dags för mig att söka lite jobb och praktisera lite.
I veckan tar jag examen...jippi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0