Spring i benen...

Jag har spring i benen...eller det kanske ändå är fel ordval för jag har sån grym träningsvärk i mina ben och ikväll är det dags för ruscher på grusplan...aj aj aj! Men det går framåt och neråt så därför pushar jag mig lite hårdare just nu! Har satt ett mål att klara till midsommarveckan...Har dock fått ont i ryggen, svanken, efter träningspasset igår. Har tendens för att svanka...och vi körde ett hårt pass igår så det blev spikmatta efter träningen och spikmatta innan träningen för mig.



Men jag har i alla fall spring i benen vad det gäller hemmet och framtiden. Vill göra om i vårt hem, med lite tapeter i vardagsrummet, det sista finliret i gästrummet och sen i sovrummet. Får inte skön känsla i sovrummet men det kommer nog komma. Har planer att ta in gungstolen som mamma vill bli av med och sen sätta upp hyllplan, böcker och tavlor på väggen! Tror det kommer bli kanon, men det får nog bli ett höstprojekt...eller en regnig dag när jag är mer rastlös. Ska bara hem till mamma och pappa och rota fram stolen...står längst in i en garderob....om du läser detta mamma (du får gärna kommentera, det är inte farligt), så är det bara att röja och sen slå en pling så hämtar jag den...

Ska pyssla lite den närmaste veckan med både tyg och papper. Har lite tygprojekt som jag har påbörjat men inte avslutat, så det får bli en skärpning på det. Ska även fixa det sista papperna bland mina recept. Har suttit och rivit ut alla recept som jag kan tänka mig använda från de sista två årens buffé och andra tidningar. Har rivit ut allt, och sitter nu och sorterar dom i olika grupper så att jag och Markus lätt hittar. Har även lite funderingar kring framtiden, men det är tyvärr bara planer än så länge. Förhoppningsvis så kan jag någongång berätta vad det handlar om, men än så länge är det bara i mitt huvud och i min inspirationsbok.

Idag blir min sista dag på praktiken på Ellos, ska dit nästa vecka och luncha med min handledare och säga hejdå och avsluta på ett bra sätt. Jag har lärt mig otroligt mycket och jag är glad att jag fick vara på Home & Lifestyle.

Bara tre dagar kvar till examen...nedräkning pågår!
ps. ska testa min balklänning nästa gång jag är hemma för att se om jag har någon chans att komma i den i sommar, för då ska jag (mamma) sy om den lite så att den passar till Annika och Davids bröllop i början av augusti. Fortsättning följer på detta kan jag lova...dock ej inom den närmsta tiden...ds.



Kommentarer
Postat av: Pia

Nu är gungstolen snart ute, behöver nog din hjälp. jätte trevlig blogg du har.Om du inte hittar ett jobb snart, kan du ju alltid börja författa. Kram Mamma.

2010-06-01 @ 19:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0