Dröm

Igår var jag och strosade på stan, fick syn på en snygg korgställning i luffarslöjd. Jag har letat länge efter en sådan, den som jag egentligen vill ha kostar för mycket...men nu fanns den här varianten. Tyvärr är den inte lika hög som önskemodellen, men men. Det blev ingen med mig hem, tänkte eventuellt önska mig den i julklapp av tomten...



Bilden är tagen på Balders Hage i Alingsås. Den är 44 cm hög...



Här är originalmodellen jag vill ha, ursäkta bilden, den är lånad. Denna är hela 67 cm hög och finns just nu tills bäst pris på inmyhouse. Också en önskeklapp



Men något som fick följa med mig hem var detta vackra myrtenträdet. Affärshuset i Alingsås fyller två år i helgen och då hade Elegance blommor specialerbjudande på myrtenträd. Så stor har jag inte sett på länge till så bra pris. Oftast brukar dom vara små, vilket jag nästan kan tycka är finare, lite smäckrare. Men jag var ju bara tvungen att köpa en sådan, det lilla myrten får jag hoppas jag får i present någon gång...(detta var en hint till dig min älskling). Tydligen ska dom inte vara så svåra att sköta...aldrig torka ut, utan vattna ofta och helst duscha av dom ibland. Det är det jag brukar göra med mina växter, minst en gång i veckan får dom en dusch....snäll jag är!

Ikväll blir det gäster med gester...nej, vi får sällskap av Markus kusiner med respektive och vi ska basta, bada i poolen, äta mycket gott och dricka ännu godare...Ska bli skoj att träffas.

-Lady Pion-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0