Hemnet, otroligt bra inspirationskälla


Hemnet är en helt fantastisk inspirationskälla. Jag kan surfa omkring i olika städer för att finna hus, rum och tips på vad jag vill ha och vad kan drömma om. Detta huset hittade jag i stadsdelen Tofta i fina Lidköping.




Huset är byggd 1904 och jag blev helt såld på det. Tycker om den grusade planen, och den amerkanska verandan. Färgen på huset var också helt underbar.



Huset ligger i anslutning till Villa Giacomina parken. Parken anlades 1791. Syftet var att anlägga en engelsk landskapspark, där naturens egen skönhet skulle framhävas. Visionen var ett böljande beteslandskap med utblickar över Vänern, med staden och Kinnekulle som fond. Andra för den engelska parken typiska element är slingrande gångar, bäckar, broar och ett lusthus. Skogen är till största delen öppen och lätt att ta sig fram i. Parken består av en blandning mellan främmande träd och för platsen naturliga trädslag. Parken utgör idag en viktig grön lunga för både omgivande bostadsområde som för Lidköpings stad som helhet. Parken ligger i anslutning till Skogshyddan, där det finns servering, minigolfbana och parkeringsplats.





Här är en närmare bild på huset och ingången. Tyvärr var inte insidan lika fin, men det går ju alltid att fixa för den som köper huset. Vad är då felet....jo som sagt, det ligger i Lidköping. Lite fel för oss men huset tar jag med mig i min inspirationsmapp och tar fram när inspirationen behövs.

Bilderna kommer från hemnet.

-Lady Pion-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0