Igår...

Igår var jag och besökte Sveriges stolthet: IKEA. Tog en tripp med mor o far, för att inhandla lite saker till hallen som vi ska fixa i ordning. Men, tyvärr fanns inte allt hemma så jag kom hem med halva hallinköpet. Tråkigt, men det ger ju i och för sig en anledning för mig att åka tillbaka inom en väldigt snar framtid. Jag och mannen är dock inte överens om skoförvaringen som vi ska ha. Jag tycker att vi ska bygga ett eget med två stycken köksskåp, men mannen min tycker vi ska köpa ett som är färdigt. Får se hur den kampen slutar.

IKEA är ju ett helt fantastiskt varuhus som ger så mycket inspiration och köplust. Oavsett om du har ett nybyggt hus/lägenhet/shabby chic/romantiskt/industri/årgångsstil (50-60-70-80-90-00-tal) så finns det något för alla. Antingen köper man deras koncept och saker rätt av och möblerar efter katalogen eller så köper man deras produkter och gör det till sitt eget. Det ni kan göra är att om ni målar/tapetserar eller förändrar produkten så gör ni det personligt och ni får en unik stil till ert hem. Nedan följer lite inspirationsbilder från det fantastiska varuhuset. Dröm er bort till ert favorithem eller rum men glöm inte att ni själva kan åstadkomma mycket i ert eget. Lite fantasi, färg, och verktyg så kommer ni långt.



Ljuset faller in så otroligt fint i detta vardagsrum, som andas landsbygd: England med lite professorkänsla. Ett rum som jag skulle trivas bra i, fina enkla bokhyllor som går ända upp i tak och som man kan tro är platsbyggda men som jag tror är bokhyllan Billy. 



Konst behöver inte hänga på väggen, det kan vara minst lika snyggt att ha på golvet, dock bör man nog inte ha detta i ett rum som barn ska använda...Soffbordet som egentligen är en EU-pall är helt genialisk...har tipsat om detta tidigare, men industrin är närvarande.



Detta vardagsrum är också en favorit, i alla fall vissa delar. Soffan som är gigantisk är egentligen tre stycken schäslonger som dom har satt ihop på rad. Jag kan se mig där i soffan tillsammans med ett glas vin och en film eller ännu bättre en tidning. Liggande panel på väggarna och ännu en gång, bokhyllor till tak...me like!

Alla bilderna kommer från IKEA.

Har fått lite klagomål/önskemål om att jag inte har visat upp lägenheten som vi bor i. Det kommer komma, ska ta lite bilder när solen ligger på, så att det blir ett naturligt ljus. Lovar att nästa inlägg kommer vara lägenhetsbilder.

Nu är det fredag och vinet är framtaget och maten inhandlad. I morgon är det städdag i föreningen, ska bli härligt att vara ute och greja om nu vädret är bra.

-Lady Pion-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0