Vår lägenhet i bilder...del: bibliotek/whiskeyrum


Har som jag skrev i tidigare inlägg, fått klagomål att jag inte visat lägenheten som vi bor i. Så här kommer delen som jag och M trivs väldigt bra i och som är det första man ser när man kommer in. Nedan ser ni en ritning på lägenheten och första bilderna är allrummet på ritningen och jag och kallar det för bibliotek/whiskeyrum.





Bilden kommer från Trollängen, som har byggt lägenheterna. Lägenheten är på 111,1 kvm och klassas som 4 RoK...




Detta rummet sa vi från början att vi skulle ha som bibliotek/whiskeyrum, och det känns bra att det är det första som man ser när man kommer hem. Det är värme i detta rum, både med möbler, tapeter, färgvalen och ljuset som flödar in.



På hyllplanen har vi böcker och lite whiskeylådor (tomma) för det estetiska. Jag har dock fått förbud att lägga vissa av mina böcker där...tydligen passar inte rosa chic litteratur in i stilen. Så dom är bannlysta, men en och annan kan man fortfarande skymta på hyllorna.



Detta symaskinsbord köpte jag och min svärmor på Vinden för några år sedan. Det är tungt och symaskinen finns fortfarande kvar, har inte vågat använda den ännu.



Fåtöljen införskaffade vi i vintras, en helt underbar skön fåtölj med fotpall. Den används flitigt tillsammans med en bok/tidning och en kopp te eller för mannens del: whiskey.



Detta skåp köpte vi i en antikaffär för några år sedan, ställde i förrådet i vår gamla lägenhet och väntade på att vi skulle hitta ett hem så att den fick plats. Skåpet stod i ganska många år i förrådet, jag var nere ibland och tittade till det, så att det inte hade tynat bort. När vi var på visningen, visste jag med en gång var skåpet skulle stå och vad vi skulle ha det till...ja, det har blivit ett kombinerat vinförvaring/lagring coh whiskeyskåp. Men det känns som det är till för det. Förut hade vi all vår alkohol i köksskåpen, och fick plocka ut dom främre flaskorna för att komma åt de som stod längst inne. Men nu har dom funnit en bättre plats. Alla bilderna är mina egna.

Detta rum är som sagt en favoritdel av lägenheten, vad tycker ni om rummet?

Idag ska det bli ett IKEA besök igen, fann ju inte allt senast och orkade inte åka ner i helgen. Så det blir en snabbvisit, fort ner: plocka varor och sen hem igen...

Nästa bildvisning blir ???

-Lady Pion-


Kommentarer
Postat av: Emma, Annikas gamla klasskompis

Åååh Jenny, jag har ju inte kunnat glömma er lägenhet.. Har pratat om den med många, just för att jag tyckte den var så charmigt inredd.

Kram Emma

2010-10-11 @ 19:55:51
URL: http://emmasvitavilla.blogspot.com/
Postat av: Lady Pion

Tack så mycket.

2010-10-12 @ 19:48:33
URL: http://ladypion.blogg.se/
Postat av: Susanne

Ser jättefint ut vännen. Vad duktig du är!

2010-10-12 @ 21:54:34
URL: http://homebyme.blogg.se/
Postat av: Lina

Va mysig lägenhet du har! =) älskar den stilen!

2010-10-14 @ 19:11:28
URL: http://monroy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0