En härlig höstpaj från Evelina


Evelinas äpplepaj eller som hennes mamma skrev i ett sms: pajäpple...



Måste tipsa om en helt fantastiskt god äpplepaj som jag fick smaka när jag var hos min bästaste Evelina på födelsedagskalas. Evelina fyllde hela 2 år och är en stor tjej nu.

Evelina hade bakat denna paj tillsammans med sin mamma och den är superenkel att göra.

150 gr smör
2 dl mjöl
3 dl havregryn
1 1/2 tsk bakpulver
1 krm salt
1 1/2 dl socker (tisp, byt ut lite mot rörsocker).

Blanda ihop allt och lägg hälften i formen, på med äpple som redan är blandat med 1 msk potatismjöl och 1 msk vaniljsocker. På med resten av degen över äpplerna och in i ugnen i 175 grader i ca 45 min.
Servera med lätt vispad vaniljsås eller glass och en stor kopp kaffe.

Trevlig höstdag

-Lady Pion-


Kommentarer
Postat av: Tina

Haha, pajäpple, det var roligt!

2010-09-24 @ 16:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0