...klänning, mormors knapp, bröllop och tyll...


För några veckor sedan, gifte sig Annika och David. Ett helt fantastiskt bröllop: utomhusvigsel, nära och kära, sol, champagne, otroligt god mat, dans, tal, skratt, grått och vackert brudpar.

Jag bestämde mig tidigt att jag skulle sy om min balklänning, den var tidigare en lång modell. Jag tyckte om den då, men kände att jag inte kommer använda den som den är igen. Så jag köpte cremefärgad tyll och begav mig till mamma för att sy om. Kan även säga att det är min mamma som sydde originalet och jag tror att hon grät en skvätt när vi klippte i klänningen. Men den behövdes sys om som sagt. Så vi (läs mamma) klippte av tyget, la upp den och sydde in tyll, så att den blev lite mer utställd från höften och neråt. Är så nöjd över den, och jag vet att mamma blev stolt även över denna skapelse. Mamma sydde även om min kuvertväska som hade blivit solkig, så nu är jag redo för fler bröllop, bara till att skicka inbjudan.

 

Balklänningen ändrar form...


Jag ville även göra något som jag kunde ha i håret, så jag tog tyll, lite av klänningstyget som skiftar i grönt, turkos, blått och limmade ihop på en hårklämma. Överst satte jag en knapp i pärlemor som min mormor hade på en av sina dräkter. Tycker att det är roligt att kunna återanvända saker och det blir en personlig ankrytning till hårdekorationen. Det är för mig ett sätt att låta mormor vara med mig. Jag gjorde även delar av Annikas hårdekoration, där jag tog en färdig blomma, satte på tyll och limmade fast på en hårklämma. Blev väldigt fint till klänningen och till brudens frisyr.

Jag fick av Annika inbjudan att vara med henne och hennes toastmadame hos frisören och tackade ja med äran. Jag fick välja frisyr tillsammans med frisören och valde en ganska lös uppsättning, är inte mycket för det strama. Så jag hade på ena sidan en inbakad fläta, på andra sidan var det lite lockigt och längst bak så satte hon upp det i löst hängande på sidan. Sen satte frisören fast min hårdekoration, en extra touch på det hela. Vi blev även sminkade av en riktigt duktig sminkös, som lyssnade på vad jag ville ha och hur min klänning och frisyr skulle se ut. Det var så roligt att få detta och få vara med och dela denna underbara dag med bästaste Annika.

På eftermiddagen och kvällen var det bröllop och jag kan intyga om att det var helt fantastiskt och vi var bland dom sista att åka därifrån, efter mycket dans, dans och åter dans.




....Med hjälp av min mammas händer.



Här är hårdekorationen när den är färdig, titta på knappen hur den skimrar fint i min fina frisyr bakifrån.




Jag och min älskade Markus


I morgon är det fredag och då är det helg

-Lady Pion-


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken fin bild på er.

2010-09-02 @ 21:39:05
Postat av: Lady Pion

Tack så mycket! Är nöjd själv med bilden, kanske ska förstora upp den o sätta i sovrummet ;)

2010-09-02 @ 22:18:48
URL: http://ladypion.blogg.se/
Postat av: sandra

jättefina! klänningen blev ju jättebra!

2010-09-03 @ 19:52:53
Postat av: Mamma eriksson

Ni är jättefina. Är stolt moder , blivande svärmor

2010-09-11 @ 11:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0